|
Sv: Løs hud og ujevn fettfordeling etter slanking...
Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.
Ok, sikkert riktig det også men ikke slik jeg fikk det forklart på Colosseum av kirurgen. Jeg har verken hatt barn eller abnormalt mye bukfett men det var allikevel snakk om å ta bukmusklaturen og alle jeg kjenner har fått gjort det. Jeg gjør det privat har sett resultater av bukplastik i det offentlige og det er lite aktuelt for min del. Men skal man få det dekket kan man ikke gjøre det privat, men man kan selvfølgelig velge fritt bl.a samarbeidene sykehus.
Jeg råder TS til å snakke med fastlegen og høre hvilke muligheter du har, er han ikke villig til å hjelpe få en konsultasjon på en privatklinikk. Det koster ca 500 kr (trekkes fra kostnaden dersom man velger operasjon) og er verdt det for man få i hvertfall skikkelig informasjon om hva, hvordan, bivirkninger osv osv.
Da har du nok kanskje rett og slett misforstått kirurgen eller han har uttrykket seg klønete! Jeg kjenner flere som er operert på både en av Colusseum- klinikkene og ellers i hele landet og dette er terminologien som gjelder!
Det er jo ingen vits i å sy magemuskler om de ikke er revnet/delt/ødelagt! Det trengs 3 måneders( ) sykemelding etter et slikt inngrep om du har fysisk jobb og gjøres kun dersom det er helt nødvendig! Og tro meg, det er *****vondt! Leeeenge om man som meg må sy på plass alt som er! Kirurgen hadde ikke sett noe sånt på aldri så lenge! 
Jeg fikk gjort en stor bukplastikk med sammensying av magemuskler for drøyt 5 år siden og betalte den gang 38 700,- for det! Gjorde det privat på Fornubu- klinikken fordi jeg ikke klarte å presse meg ned til under 30 i BMI. Kjempefornøyd og ville gjort det omigjen når som helst, til tross for at jeg har mistet følelsen i nedre del av magen og arret ikke er noe pent på hoftene!
Som Kanutten sier, mange av de stedene man kan operere seg privat har også avtaler med det offentlige og det er da de samme kirurgene som opererer uansett hvem som betaler.
Uheldig med resultatet kan man nok desverre bli over alt! Det avhenger jo av så mange ting!
|