|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Velkommen "tilbake" Festina Lente. Du gjør deg samme gode erfaring som jeg også gjorde for en tid tilbake. Trist å høre om dødsfall, vi påvirkes av at noen går bort, selv om det ikke er i nærmeste familie. Håper det går bra med deg og dine framover i så måte. Nyt de 300 velfortjente grammene; måtte det komme flere!
Så bra du har funnet din variant Jojomesteren. Alt under 150 g karbo/dag er vel lavkarbo? Jeg har også konkludert med at den ekstreme varianten ikke er noe for meg, selv om 20-25 g pr dag for noen oppleves ekstremt. I praksis ser jeg at jeg er på 15-20 gram pr dag; alt etter om jeg spiser salat til lunsj eller ikke. Den siste uka har jeg elegant droppet diett.no, noe som nok har sammenheng med manglende nedgang. Kontroll er visst stikkordet.... Har heller ikke trimma siste uke; tenkte meg ut å gå i går og så kom DEN skura/vinden og jeg tenkte å gå litt senere på dagen i stedet. Sånn ble det ikke (burde vite bedre... ) og la planer for dagen i dag. Og dere skjønner tegninga? Ingenting i dag heller. Nå må det blir skjerpings til uka; håper jeg greier å holde migrenen på avstand; siden den forverres av trening må jeg stå over slike dager.
Av alt det jeg har lovt meg selv å gjøre - og som jeg ikke gjør - så er det EN ting som fungerer. Jeg holder meg borte fra pepsi max! *klapp-på-skuldra*. Og så har jeg gjort en oppdagelse som jeg ikke var klar over. De dagene jeg tar et glass max så får jeg en sultfølelse med masse knip og romling i magen etterpå. Jeg har "testet" litt den siste tiden og er ikke i tvil; uansett hvor mett jeg er så føler jeg meg sulten etter et glass. Det er en veldig grei ting å oppdage; og jeg kjenner jeg mistet lysten på mer pepsi.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|