Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-12, 03:28   #13052
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Hos toll.no står det følgende: Dette gjelder legemidler, men jeg tolker det dithen at kosttilskudd går under den definisjonen. Dermed har vi ikke lov til å handle slik fra iherb. Men det kan jo hende jeg tar feil.

Det er nok feil , om det er legemiddel eller ikke kommer an på hvor mye det er av stoffet (eks C-vitamin som er "legemiddel" når det er 1000 mg, men "handelsvare" når det er 200 mg). Dermed må man sjekke hva som er lovlig for hvert enkelt produkt. Det skal vel ikke være noe problem å kjøpe på iHerb så lenge det er "vanlige" norske doser, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Hvordan i all verden kan de begrunne å forby urter og kosttilskudd? En ting er lobbyvirksomhet fra store selskaper som vil selge "medisin", men de kan vel ikke få gjennom et vedtak som det uten en særdeles god begrunnelse? Jeg mener, de som sitter i organene som avgjør dette vil vel holde seg friske sjøl?

Nei, du kan så si ... Men lobbyvirksomhet er nok helt sikkert et hett stikkord her ja ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Mine Hyaluronic Acid ble stoppet og returnert til Iherb. Første gang dèt har skjedd :/

Uff altså Det begynner å virke mer omfattende enn jeg liker dette her. Rett og slett litt ekkelt og skremmende synes jeg, at handlefriheten vår blir innskrenket slik. Brrr ...

Sist redigert av Huldr : 11-03-12 kl 03:35.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt