Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-12, 21:12   #13045
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Skal ikke påstå noe her men jeg tror tollmyndighetene har endret på hva som er lov å ta inn for jeg fikk en mail fra BigVits der de informerte om at det nå ikke er lov å ta inn bl.a. D-vitamin med styrke 10 000 IU til Norge (klassifisert som medisin), men alt under 5000 IU er ok. I tillegg er tollen blitt ekstremt detaljert i sjekkingen så lite går gjennom dersom det ikke er "lovlig" ihht lovverket.

Jeg har bestilt mye fra BigVits som aldri har blitt stoppa eller har betalt toll for, har ingen problemer med å finne varer under 200 kr, men jeg må bestille det i mange pakker med tilhørende frakt. Blir allikevel billigere og jeg får tak i "sterkere saker" enn her hjemme. Ellers hamstrer jeg alltid når jeg er Aberdeen

Sier du det? De har tydeligvis skjerpet inn overfor flere da ... Men D-vitamintilskuddet jeg tar er på bare 2000 IU, så det burde jo gått greit.

Når det gjelder under 200 kr tenker jeg konkret på multivitamin/mineraltilskudd, fant ikke noe under 25 pund der

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt