Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-12, 18:11   #9
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vil gi en nykommer noen tips?

Støtter forslaget om og bruke diett.no.
Det er altfor lett og TRO at man spiser rett og gir kroppen det den trenger, om man ikke setter seg litt inn i hva man virkelig har gitt kroppen.
Når man går over på lavkarbo etter og ha foret kroppen i lang tid på høykarbo, så vil det selvsagt merkes for kroppen.
Kroppen må nå ta energien fra fett i stedet for den lettvinte løsningen karbohydrater.
Alt for mange får da i seg altfor lite fett. De tenker bare på og redusere karbohydratene, og tror at en klatt smør eller litt ekte majones er nok for kroppen. Det er det ikke! Spesielt de første ukene er det viktig og gi kroppen skikkelig godt med fett + selvsagt drikke masse vann, slik at kroppen kommer i gang med og bruke fett som næringskilde.
Om man er gjerrig med fettet og samtidig reduserer kraftig i karbohydratene, så vil kroppen holde på hvert gram fordi den sulter og tror det er krise.
Jeg er, og var tynn da jeg startet på lavkarbo, men trives bra på dette kostholdet. Jeg holder en jevn vekt (har selvsagt de biologiske svingninger som alle kvinner har), spiser masse god mat og nyter det og spise ren og sunn mat. Lavkarbo er for meg en livstil, ikke en slankekur. At lavkarbo er vektregulerende er bare en del av kostholdet.