|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.
Jepp ... jeg fikk mail derfra i går. De har fått problemer med tollen, og bestillingen jeg har ventet på i over en uke var blitt kansellert. De skrev at de har tatt vekk all helsekost for norske kunder inntil videre. Tidligere i vinter fikk jeg mail om at norske myndigheter hadde nektet Shopping4net å sende både tollpliktige og tollfrie pakker til Norge, så prisene (og portoen) ble plutselig enormt mye høyere da de måtte bake inn de økte avgiftene i dem. I tillegg strammet de inn slik at man ikke kunne bestille C-vitaminer på 1000 mg før det har gått tre måneder siden forrige kjøp. Og nå altså dette. Virker som norske myndigheter har bestemt seg for å ta rotta på denne helsekosthandelen over grensa ...
For oss som bor fra Oslo og sør-østover så er poste restante Strømstad postkontor (NB - KUN åpent ukedager, til kl 18) et fint alternativ. For en dasgstur kan man ta med varer inntil en verdi av kr 3000.