|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Babyer skal ikke være slanke!!!
Han er gammel nok til å spise nok på dagtid til å ikke trenge mat om natten. Men hva han trenger og hva han ønsker, trenger ikke være det samme.
Legger han på seg og vokser etter sin kurve, får han det han trenger av næring og du kan evnt bare gi han litt vann i flasken om natten noen netter før han rett og slett ikke får noen belønning for å vekke mamman sin x antall ganger for di det passer han!
Vi slet med barn som våknet hele nattet, om igjen og om igjen i mange år, men tror ikke vi kunne ha gjort så mye annerledes.
Dere må rett og slett finne deres måte å takle slike netter på. Så lenge han vokser, spiser og trives, kan du velge den metoden som fungerer for dere!
De fleste unger spiser til de er mette og sier i fra når de er sultene igjen! Bare la han spise seg mett, du!
Prøvd bare vann... Han blir helt hysterisk etter en stund når han ikke får noe annet. Og da tror jo jeg at han er utsulta. 
Jeg tror kanskje jeg ikke lar han bli sulten nok på dagtid... Bare mater etter klokka.
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
sover han mye på dagen siden han ikke sover gjennom natten? min sønn sov hele natten på den alderen ihvertfall.
Han sov hele natta fra ca tre mnd til seks og en høst mnd. Så fikk han omganssyke, og da måtte vi gi han når han orket å få i seg noe uavhengig av når på døgnet... Og etter det har det vært bare tull. 
Han sover to ganger på dagen, fra en snau time opp til to alt ettersom. Om de er lange eller korte ser ikke ut til å ha noen virkning på nattevåken. Og så legger han seg mellom seks og halv sju. Umulig å holde han våken lenger.