|
Sv: Går opp i vekt!
Har nå levd brødfritt i 9 måneder. I går var lunchen 1 boks makrell i tomat. Spist med gaffel, rett fra boksen.
Ellers har jeg som regel gårsdagens middag, varmet i mikro. Jeg bruker ikke lenger tid på maten enn de som smører skive i kantina. Vi har kjøleskap på jobben, men jeg bruker det ikke. Har aldri blitt dårlig av at maten har vært oppbevart varmt i 4 timer.
Ellers ser kosten din bra ut, men brød er for en stor del fiber + tomme kalorier. Du vil nok få mer metthet pr kalori om du fjerner det til fordel for kjøtt/fisk/fugl/egg og grønnsaker.
Videre hadde jeg nok lagt inn maten du spiser på diett.no en periode for å sjekke at du har nok fett og protein. Fett er viktig for å gi metthet. (Snakket med en som var utdannet innen ernæring og han sa at det var to måter å bli mett på - enten via fett eller via volum. Dette skulle være de to "målemetodene" som fantes i mage/tarm.) DVS han mente at om man kommer fra lavkalori hvor man er vant med å bli mett pga høyt volum (=mye fiber) så må man være obs på dette og fylle etter med fiber fra grønnsaker og mer fett for å unngå at det lavere volumet i kornfri mat "lurer" magen til å ville ha mer...