Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-12, 09:31   #14
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går opp i vekt!

Har nå levd brødfritt i 9 måneder. I går var lunchen 1 boks makrell i tomat. Spist med gaffel, rett fra boksen.
Ellers har jeg som regel gårsdagens middag, varmet i mikro. Jeg bruker ikke lenger tid på maten enn de som smører skive i kantina. Vi har kjøleskap på jobben, men jeg bruker det ikke. Har aldri blitt dårlig av at maten har vært oppbevart varmt i 4 timer.

Ellers ser kosten din bra ut, men brød er for en stor del fiber + tomme kalorier. Du vil nok få mer metthet pr kalori om du fjerner det til fordel for kjøtt/fisk/fugl/egg og grønnsaker.

Videre hadde jeg nok lagt inn maten du spiser på diett.no en periode for å sjekke at du har nok fett og protein. Fett er viktig for å gi metthet. (Snakket med en som var utdannet innen ernæring og han sa at det var to måter å bli mett på - enten via fett eller via volum. Dette skulle være de to "målemetodene" som fantes i mage/tarm.) DVS han mente at om man kommer fra lavkalori hvor man er vant med å bli mett pga høyt volum (=mye fiber) så må man være obs på dette og fylle etter med fiber fra grønnsaker og mer fett for å unngå at det lavere volumet i kornfri mat "lurer" magen til å ville ha mer...