|
Sv: Noen som vil gi en nykommer noen tips?
du sier du ikke har helseplager men nevner mange plager likevel. Er det plager du har kun nå på lavkarbo? det er vanlig å ha plager de første ukene. lavkarbo passer for alle, det er et vidt begrep. hvilken kostholdsfilosofi vil du følge er greit å finne ut. ketolyse og skaldemann er for de som vil ned med mer enn ti kg så du trenger ikke være så streng på karbene. men noen må det likevel, da, vel og merke. Jeg ville ikke gitt opp så fort, tviler på at du ikke kommer til å gå ned, det er flere som går opp i starten faktisk og jeg skjønner at det er skremmende. høres ut som du har mye vann i kroppen, kanskje du skulle vært hos akupunktør eller lege med det? tror forresten det vil bedres med lavkarbo uten å kunne love noe. har du spist sunt tidligere eller belastet kroppen med mye sukker og høykarbomat kan du ha svekket milten/bukspyttkjertelen slil at ødem kommer av det, og da vil det balanseres etterhvert, men du kan også balansere dette og styrke disse organer hos akupunktør. drikk masse vann, det skyller ut overflødig væske i kroppen.jeg vet dette ikke er tilfredstillende svar men ikke gi opp ennå og kutt gjerne ut melken jeg vil anbefale atkins, da begynner du strengt og tar en og en ny matvare inn i kostholdet, slik kan du finne ut om du samler væske pga en intoleranse for en matvare