Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-12, 22:46   #1
LineMyk
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2012
LineMyk er på en erverdig vei
Unhappy

Noen som vil gi en nykommer noen tips?

Hei! Her kommer spørsmål dere har hørt 1000 ganger før, men selv om jeg lette i gjennom forumet fant jeg ikke helt svaret på min situasjon;

Jeg er 24 år og 165 cm høy. Veide for en uke siden 58,5 kg. Denne vekten har jeg "alltid" og hvis jeg har prøvd å slanke meg litt (trene, spise mindre etc) har jeg maks gått ned 1 kilo, og gått opp igjen med en gang. Det er akkurat som at kroppen min insisterer på å veie minimum dette. (eller høyere hvis jeg ikke passer på) Jeg vet at jeg er normalvektig i tall, men har altså noen digre lår jeg vil bli kvitt og vil gjerne ned på 54 kilo. (veide en kort tid 56 og hadde fortsatt litt store lår) Jeg veeeeet man skal være fornøyd og alt det der, men jeg vil veldig gjerne ned. Javel, men så prøver jeg lavkarbo. Så gik jeg opp 0,5 kg. Har bare vært på det i 8 dager og vet det er veldig kort, men er redd for å gå opp masse for å så ikke bli kvitt det igjen... Så trenger litt oppmuntring og svar på spm...

A) er det vits i spise lavkarbo hvis man er normalvektig og ikke har helesplager? Kan jeg gå ned på det? Er det noen som legger på seg av det?

B) hva gjør jeg feil? Har gått opp 0,5 kg på 8 dager, er redd for å fortsette med å gå opp... Og nei, jeg har ikke mensturasjon eller trener. Jeg sover nok, stresser ikke, og slutter å spise når jeg er mett. Jeg snacker ikke. Er det noen dette rett og slett ikke passer for? Skal jeg "slutte i tide."?

C) hvorfor er jeg oppblåst, trøtt, har diare (noen dager) og har hodepine? (drikker vann og tar kosttilskudd)? Mange mister vann, jeg føler meg som en ekkel glassmanet som skvulper rundt...

Dette spiser jeg på en dag:

Et eller to knekkebrød fotballfruens oppskrift med smør, greddost og kalkun

Salat og kjøtt/fisk ( ingen gulrøtter eller mais, men av og til litt tomat/paprika/løk ) En del fett som majones

Samme som frokost eller et egg

Kjøtt/fulg med ja-grønnsaker til

Max tre cola light (o,33) i uken

Sukrin/funlight dessert max to ganger uken (f.eks cottage cheese med fun light eller bringebær med sukrin og fløte)

Drikker vann (2 liter) og et glass melk

Hjelp! Dere kan så mye og jeg så lite! Håper noen tar seg to minutter til å svare..

LineMyk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke ennå.... Svar med sitat