Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-12, 11:08   #23
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Helt unødvendig, Carisma! Og forøvrig den mest irriterende uttalelsen jeg vet ifb med ufrivillig barnløshet. Men det vil jeg ikke diskutere her, åpne gjerne en ny tråd hvis du vil ta den diskusjonen.

*

FrkMarge - Uff, for en lei prøverhistorie! Skjønner at det er mange motstridende tanker omkring dette, og jeg vet at det er vanskelig å vite hva som er rett. Vi hadde vårt første forsøk i november, jeg økte også på karbene fordi jeg var redd for å være i ketose. Tror ikke det hjalp på noe, så nå (og i neste forsøk) skal jeg spise som vanlig, og dersom jeg blir gravid følger jeg hexebergs råd om å øke 10 g karbohydrater i måneden, hun mener det er nok for babyens hjerne.

Og så vil jeg anbefale ikke å spise frukt, særlig siden du sier du lett får et søtsug. Øk med flere grønnskaker som vokser under jorden, samt bønner og linser.

Lykke til med fryseforsøket!

Takk for konstruktivt svar
Jeg merker selv jeg må være veldig forsiktig med frukt, men sitrus, som sitron, appelsin, kiwi og faktsk druer(!) får jeg ikke merkbart sug av. Epler, pærer osv er det mye verre med, så det rører jeg aldri.
Nå har jeg jo funnet ut at bønner inneholder MYE mer KH enn jeg var klar over, så det er jo en fin matvare å øke litt med kanskje?
Regner med at erter og andre belgfrukter er omtrent i samme gata?

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat