|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Har aldri hørt om noen som har blitt dårlige av Albyl i hvert fall.
Diovan finnes i mindre styrker også. Mulig du bør ned på den minste og øke til neste først etter at du tolererer den dosen. Eller rett og slett få et annet preparat!
Svimmelheten kan komme når effekten er på topp, men du får ikke vedlikeholdseffekten før etter noen uker/måneder, tenker jeg, så du bør nok snakke med legen om hvor sterke bivirkninger du skal behøve å tolerere!

Takk for svar, vakreste fineste Kitt Jeg har gått i ca et år på den laveste dosen av diovan comp, den tåler jeg veldig godt. Jeg har prøvd ut ymse andre blodtrykksmedisiner legen vil jeg skal ta i tillegg til diovan siden blodtrykket ikke gikk noe særlig ned. Men jeg fikk bare ubehag av dem alle. Derfor økte han bare dosen på diovan. Svimmelheta går nok over, det er bare jeg som er utålmodig. Jeg knasker i tillegg diural som om det skulle være smådrops for dem tåler jeg veldig godt uansett hvor mye jeg tar. Jeg er ikke i mærheten av å bli dehydrert. Diural sammen med albyl-e har omtrent fjernet trykket i hodet; det er deilig! Men albyl-e'en får magen til å gjøre opprør. Jeg må kanskje få økt dosen på nexium. Og jeg som hadde planlagt å bli medisinfri i år!! Jeg endte i stedet opp med å kjøpe større dosett.