Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 12:04   #34
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Ikke sant tror på det.Prøver å tenke litt ordentlig over sammensettningen nå,føler meg litt dum som har brukt så lang tid på å "skjønne",men hey,nå er informasjonen på plass;D Jeg bruker også diett.no for å regne ut fett,karbo og protein.Veldig nyttig verktøy! Men kan du fortelle meg,gikk du mere ned i vekt når du kuttet ned på proteinene?Jeg føler at jeg ikke har gått ned noe,men egentlig gått opp:/ kan ikke veie meg for tida,pga litt usunt forhold til badevekta,men kjenner det jo på kropp og klær...;p

Altså jeg lot det skure med mye protein i noen år selv da... men var sliten og hadde fått nr 3 og ammet døgnet rundt. Så begynte jeg å henge litt mer her inne og leste litt rundt og somlet meg omsider til å logge litt på diett.no. Trengte ikke gjøre det mer enn et par dager før jeg skjønte tegningen. Jeg følte at det løsnet litt vektmessig ja. Men jeg skjerpet inn på småutskeielser her og der samtidig så vanskelig å si. Jeg har uansett ikke hatt mange kg jeg skulle gå ned og da tar det også som regel lengre tid å miste kg når man er normalvektig i utgangspunktet. Jeg tenker uansett at det nok er en belastning for kroppen med for mye protein. Protein omdannes også til fett om man får for mye av det såvidt jeg har skjønt. Derfor kan det være lurt å sikte seg inn på rett mengde i forhold til hva kroppen faktisk trenger. Men det er jo også forskjellig hva man trenger. Forholdstall i gram i forhold til kroppsvekt er jo også ganske tøyelig. Er du veldig fysisk aktiv vil du vel trenge mer enn om du ikke er særlig aktiv. Mye som spiller inn. Noen måler og veier ikke maten og finner likevel ut hva som funker og går ned i vekt. Andre må være mer påpasselige... Det finnes ingen fasit. Man må bli kjent med egen kropp.