Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-05, 18:06   #23
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Når vekta står stille - vektplatå...

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

OE-kosthold, hva er det?

Kostholdet til Ssskaledman, består det nesten ikke bare av fett? Uten grønnsaker?

Det viktiga i min kostmodell är att du äter så att du inte utsöndrar insulin. Under min snabba viktminskning löste jag det själv genom att huvudsakligen äta fett och protein. Det socker jag behövde fick jag från protein som omvandlades. Du kan mycket väl lägga ovanjordgrönsaker till min kost. Den enda skillnaden blir att viktminskningen går långsammare, men det är ofta en fördel.

Annars kan du välja att äta som Kwasniewski. Han förordar mer karbohydrater (och mindre protein) och bromsar blodsockerhöjning och insulinutsöndring med hjälp av en extremt hög andel fett. Resultatet blir detsamma. Fördelen är att du kan äta mer karbohydrater, nackdelen är att det är svårt att hitta tillräckligt fet mat i våra affärer. (Det är nog lättare i Polen.)

När jag ville få fart på viktminskningen minskade jag proteinandelen och ökade fettet. Då åt jag ganska likt Kwasniewski, men på den tiden visste jag inte att han fanns. Hade jag hittat honom nägra år tidigare hade jag nog inte brytt mig om att skriva en bok själv.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat