Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-04, 22:01   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei hei !
Det så ikke så galt ut det, men jeg tror nok at du spiser litt lite ja. Lite grønnsaker (utrolig nok) og fett. Prøv å lage salat av noe annet enn issalat. Det er bare vann og null næring. I butikken finnes masse salattyper å velge i. Og du kan spise mye mer av både salat og grønnsaker. Kosten din ser veldig mager ut. Bruker du smør og oljer ? Kremfløte, dressinger ?? Ta en titt hvordan gjøre Induksjonen og tillatte matvare lista igjen, så får du sikkert flere ideer ! Avocado er en fin fettkilde, men kun 1/2 pr dag på induksjonen. Oppskrifts trådene her i forumet her er også greie å sjekke. Nå er jeg ikke så spennende i kosten selv heller, men ta en titt i journalen min - kanskje du kan finne noe spennende ?

Jeg vet at noen av Atkins varene er merket med "Suitable for induction". Dette kommer fra Atkins Nutrintionals, som er en del av Atkins konsernet. Men disse varene var ikke i handelen da Atkins skrev DANDR 2003. Personlig tror jeg Atkins hadde snudd seg i grava om han hadde visst hva som skjer med livsverket hans. Det har vært en del diskusjon om dette i flere Atkins forum, og bl.a New York Post har skrevet en lengre artikkel om fenomenet. Så omdiskutert er det at Atkins.com presiserer at disse varene ikke skal erstatte måltider eller vanlig mat, men kan inntas som et slags supplement - og at de bør unngås under induksjonen. Atkins sier klart og tydelig: Står det ikke på tillatte matvare lista skal du ikke spise det !! Jeg anbefaler deg å prøve å klare deg uten shaker, mixer etc. de første 14 dagene. Det er det som er meningen til Atkins og det som funker best. Her er artikkelen som startet diskusjonen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1541 . Men du gjør selvfølgelig som det passer deg - jeg gir bare råd !

Håper du blir bedre snart !!