Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-12, 11:20   #6
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Småsjuk unge - hva sjekke hos legen?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Sjekket dere bare blodprosenten eller alle jernbindingsprøver, jernlager etc?
Ellers er det vel full blodstatus, B12, cøliaki, alle elektrolyttene, ernæringsstatus, crp, senkning, blodsukker........
Bestill time slik at alle prøver kan tas fastende! Ikke la henne drikke noe en gang før prøvene er tatt!

De fleste barn blir ikke syke av kyssesyken, men det er jo fort gjort å sjekke.
Har hun blitt bitt av flått noen gang feks?

Spiser/drikker/sover hun normalt? Avføring? Har hun fått mensen enda?
Hva skjer på skolen? Venner? Fritidssyssler?

Mange ting å tenke på når små nupper ikke er helt i slaget!

Det ble tatt "årntli" boldprøve i armen da vi sjekket jernlagrene ja, ikke bare sånn som sjekkes "på stedet". Jeg har bestilt time på morgenen og skal sørge for at hun ikke spiser eller drikker først. Ikke et lite glass vann engang?

Kan ikke huske at hun har blitt flåttbitt nei, har aldri sett noen flått på henne eller noe merke med rød ring rundt.

Hun har ikke fått mensen, men ligger helt gjennomsnittlig an med tanke på kroppslig utvikling såvidt jeg kan se, begynner så smått å få antydning til pupper nå, blir 12 år til høsten.

Spiser, drikker og sover forholdsvis normalt, men vi skal kutte ned på juicedrikkingen i alle fall og prøve å innføre mer grønnsaker. Hun er temmelig kresen, men elsker paprika så det skal vi bli flinkere til å ha i huset i alle fall. Avføring og urin er normalt tror jeg. Ikke fått mensen. Har flere gode venner og mange andre hun er sammen med på skolen og er med på kun en aktivitet en kveld i uka + noen helger. Hun farter en del mellom pappan og meg, men i gangavstand og det ser ut til å fungere greit, konfliktnivå her er = 0.

http://lilletrilles.blogspot.no/

Sist redigert av TrillTrall : 29-02-12 kl 12:07.
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat