Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-05, 12:51   #12
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Kan vi ha kjøp/salg-underforum?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Blir med å *dytter* denne tråden jeg og.. skulle bare mangle...

Håper HP er klar over at det er mange her inne som ikke kan gå i vanlige butikker å kjøpe det de vil... men her er et forum der man kan kjøpebytte klær i PASSENDE størrelser for folk som sliter med mye overvekt... så dette burde virkelig være en selvfølge... for dette er vel et forum også for de som sliter med slike problemer...eller hva, HP???

Det var et ladet innlegg...

Men jeg trenger å ta hensyn til flere ting enn behov. Den største motforestillingen jeg har til dette er det ormebolet vi åpner for i forbindelse med netthandel.

Vi har ikke noe system for netthandel på plass her, og vi blir avhengig av at det avanterte produktet er av lovet kvalitet, og vi er avhengig av at den som averterer sender produktet etter at betaling er mottatt, og vi er avhengig av at kjøper gjør opp for seg hvis selger sender produktet før oppgjør. Vi er altså avhengig av at alle som benytter handelsforumet er ærllige og holder det de lover.

Mellom kjente forumtravere er nok ikke dette noe stort problem, men jeg vet fra andre fora jeg er med å driver at der er mange som registrerer seg bare for å bruke kjøp og salg. Hvem skal avgjøre om en selger er til å stole på? Hvem skal avgjøre om prisen er rett? Jeg er tilhenger av tilbud/etterspørselsmodellen, men det er ikke sikkert alle er enig i at markedet skal bestemme.

Jeg har ingenting i mot at dere skriver et innlegg som dette i dagboken deres: "Jeg har ryddet i garderoben min idag, send meg en PM(lenke til QXL, eller annet rubrikkmarked) hvis du er interessert i klær i størrelsene XX - YY".

---

Hvis noen tar på seg å lage et forslag til grundige rettningslinjer for kjøp og salg, så vil jeg være åpen for et kjøp & salg forum.
Jeg trenger også en moderator med gode meglingsevner hvis et slikt forum blir aktuellt.

Jeg ønsker også at dere ser litt på hvordan det vil påvirke forumet hvis ikke transaksjonen går slik begge parter hadde tenkt. Eller hvis selger ikke blir trodd, blir beskyldt for overprising, eller annet. Hva skjer hvis plagget ikke passer, eller kjøper av andre grunner ikke er fornøyd? Skal vi utestenge den som ikke møter sine forpliktelser?