Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-12, 19:30   #392
silia
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2011
silia er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei Viktor.
Skjønner godt at du blir litt frustrert når det stopper opp/går seint, men jeg er sikker på at det snur dersom du spiser det du skriver, + så mye trening. Vet at det er kjedelig å høre, men du må huske på at muskler veier dobbelt så mye som fett, og når du nå trener så hardt så bygger du nok endel muskler.

Synes ikke det ser så værst ut med maten, men det er kanskje litt lite mat for deg? Ta å legg inn det du spiser en dag på diett.no og se hvordan du kommer ut. Ellers har jeg merket at det går raskere å gå ned, om jeg lager og spiser salat noen ganger gjennom uka. Føles som om kroppen får en boost av det.

Her er sånn ca hvordan jeg spiser nå om dagen:
frokost:
2 stk Nannahs knekkebrød m brelett og hvitost, eller
omelett av 2 egg, litt skinke, paprika, en fløteskvett og litt ost

Lunch:
3 stk Nannahs m brelett og hvitost, makrell i tomat eller kreolsk salat.
En liten neve med nøtter
litt paprika som "frukt"

Middag:
Kjøtt, kylling eller fisk sammen med grønnsaksblanding. Slenger gjerne litt raspet ost over sammen med litt krydder. Bruker cream fraiche eller rømme som ekstra fettkilder når jeg har lyst på det. Alternativ lager jeg salat med skinke eller kylling, og putter i paprika, vårløk, soltørket tomat(litt) og fetaost. Slenger gjerne i litt salatnøtteblanding, da holder jeg meg mett lenge.

I tillegg til dette drikker jeg kaffi med fløte i, søtet med litt natreen. Spiser etpar ruter mørk sjokolade til kos etter middagen.

Dersom jeg blir sulten utover kvelden, tar jeg meg gjerne litt flere nøtter, eller litt kjøttpålegg og ost. Noen ganger etpar skeier med vaniljekesam blandet med blåbær eller bringebær med litt søtning over(himmelsk godt).

Ellers drikker jeg endel funlight saft og litt pepsi max

Jeg har for min del avfunnet meg med at jeg ikke går ned mer en ca 1/2 kg i uka, og når jeg går mye ned en uke stopper det gjerne litt opp uka etterpå. Ellers ser jeg at jeg ikke går ned dersom jeg fråtser i "lovlig" lavkarbomat, og jeg må holde inntaket litt nede også på kalorisiden. Teller ikke kalorier, men prøver å unngå store mengder av fks nøtter som jo har mye kalorier også. Hold ut min venn, du får nok lønn for strevet. Synes du er veldig flink som trener så mye. Her er det ganske slapt på den fronten...

silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat