Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-12, 12:32   #1096
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Enig med deg Zincite, vil ikke støtte mulesing. Pickles har garn fra merinosauer som ikke er utsatt for mulesing, Abuelita heter det (og det er et kjempeherlig garn, i alle fall "tjukk merino" som jeg har brukt).

I tillegg har jeg ved hjelp av litt googling sett at Gjestals babymerinoull visstnok skal være garantert mulesingfri. Kanskje ikke så aktuelt i denne sammenhengen, men greit å vite likevel

Da jeg googlet fant jeg at dyrevernalliansen "går god for" alt garn fra Sandnes og Gjesdal i forhold til mulesing. Akkurat denne kjolen lurte jeg på om jeg skulle lage litt mindre varm - altså en blanding eller bomull, men har også kikket på Abuelita. Liker hele filosofien bak Så ikke utenkelig at det blir ren ullkjole. Ull er jo et veldig godt materiale. Mange fine farger er det hos pickles også. Så får jeg bare prøve å finne ut hvor mye garn jeg trenger. Koser meg med planlegging, og så blir det en liten nedtur om kjolen ikke blir fin

Sist redigert av Zincite : 28-02-12 kl 12:48.
Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat