Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-12, 00:33   #12847
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

På den tida her, så kler jeg meg "semivårlig" (litt tynnere jakke og sånn). Men jeg har fortsatt tynn ullsinglet innerts, tynne ullsokker og et litt varmt sjal og fingerløse vanter på, men stort sett bomull ellers. Akkurat passe for min del. Men ull på ekstremitetene må nok til en liten stund enda.

Jeg bruker ull en gang i året, den ene dagen med kaldere enn minus 20 hver vinter. den siste uka har jeg gått i tynn bomullsgenser med trekvart erm, allværsjakke-aktig med sånn hullete for som i regntøy, bukse i semistretch (sånn svart, glatt stoff), ankelsokker, joggesko. For varmt der det er lunt, men kaldt når det blåser opp.... Men vil heller fryse enn å være for varm. Men kanskje ikke så rart jeg har endt opp med lungebetennelse.

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Aha, da forstår jeg. Huffda. Du kan jo også kjenne på barnet om det er varmt, men det vet du. Jeg ville tatt på en litt tykk bomullsbukse, ikke strømpebukse men tatt med et pledd, om barnet er i vogn. En tynn bomullsgenser med en ekstra bomullsgenser over + jakke med hette og krage, gjerne. Så kan du åpne jakka hvis sola steker rett imot. Det skal være lett bris imorgen. Ikke ullsokker, men fortsatt støvler.

Vi skal på babysvøm så jeg får ta med litt forskjellig i bagen... Tror jeg går for veldig tynn ullbody og strømpebukse, og ganske tynn fleece bukse og jakke (samme som jeg kledde ham i medio oktober ca). Og dropper ullposen i vogna, men tar med ullpledd og ullskinn under han. Og vindtrekket.
Jeg prøver å kikke litt på hva andre kler i, og blir sjokka! Noen av barna på svømminga kommer med fire lag ull pluss termopose når det er null ute!