Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-12, 17:30   #285
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Huff, ja... Vinen er nok min største last også. Det går i pappvin her også, og gjerne 2-3 glass om kvelden i helgen. Vet jeg burde holde igjen litt, men jeg syns jeg jobber så mye i uka, og den derre fredagskvelden med gullrekka og rødvin...

Ellers er jeg en boblevanndrikker - gjerne med sitronsmak. Er aldri blitt hekta på Pepsi max eller liknende, med skjønner på det jeg leser her inne at det virkelig kan være både avhengighetsskapende og fungere som en stopper. Uten at jeg helt skjønner det. Vinen inneholder godt med kalorier, Pepsimax gjør ikke det..

Fedona, du har jo et sykdomsbilde som sikkert kan bety mye for om du går ned eller ikke. Det må jo ikke være vinen, men er enig i at det kan være lurt å prøve.. Syns du det går greit med SDS? Blir du ikke sulten av så små porsjoner? Men du er ikke så veldig overvektig, er du? Det kan jo også være en årsak til at man ikke går så mye ned.

Men Tarato, nå ser det jo virkelig ut til å løsne for deg! Så bra! Det sier noe om standhaftighet og det å holde seg til kloke regler.

De løkringene og litt ekstra kh betød tydeligvis ikke noe - sikkert fordi du beveger deg så mye også. Innimellom må vi jo spise noe som ikke er helt innenfor, må vi ikke? Det var jo ikke en sprekk, akkurat.

Nå har jeg en uke igjen av denne fantastiske vinterferien min. Hvordan det går med vekta aner jeg ikke. Spiser mye god mat... I dag føler jeg meg stor og oppblåst. Men den fysiske formen MÅ bli bedre, og det er det viktigste.
I går var jeg halvveis og hadde gått 105 km, så jeg er i rute til 200, så vidt det er. I tillegg har jeg gått 20 km i dag. Nå føler jeg at 20 km er en bra tur, verken for lang eller for kort. Tidligere har det vært 12-15 km som har vært den grensa, det er ganske deilig...

Jeg skjønner at jeg framstår litt som et treningsfantom i denne tråden - det er virkelig ikke sant ! Jeg vil gjerne bli en sånn som trener mye, men klarer det bare i veldig korte perioder. Ski er unntaket, som jeg har sagt før, fordi jeg faktisk liker det. Det jeg håper på er å få kroppen min til å bli helt avhengig av de endorfinene gjennom disse to ukene... I håp om at det skal bli lettere å fortsette med trening når snøen går..

Fortsatt god søndag - og lykke til med ny uke! Jeg kan nesten ikke fatte at jeg faktisk skal ha fri denne også.....

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat