Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-12, 11:44   #283
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen Fedona! Vin er også min lille kos, men aldri en flaske i gangen nei. Det blir for mye, og jeg ville snuble i senga lenge før jeg kom 3/4 ned i flaska Jeg bruker som oftest en flaske pr helg, altså en skvett fredag, lørdag og søndag. Og så hender det at jeg ikke tar noe, sånn at det blir en skvett mandag i stedet. Eller tirsdag osv.
Du er jo flink å holde deg til SDS, som fungerer, du er i aktivitetet tilpasset kroppen din og på tross av utfordringene. Kan det være at det er for mye vin som stopper deg? Jeg kjenner den evige jakten-på-årsaken du er inne i, og tror nok jeg ville vurdert å redusere vininntaket en periode.

Og ja, spist er spist, og godt var det også. Er bare glad jeg ikke spiste flere enn de 5 ringene jeg faktisk tok jeg. Jeg tilstår med en gang, at jeg brøt min egen "regel" i morges, og snikveide meg. Jammen var jeg 300 gram lettere enn fredag morgen. Det betyr at jeg uoffisielt har brutt "sperregrensa". Jeg kjenner det gir motivasjon for dagene fram til fredag, selv om det blir utfordrende med jobbreise, hotellfrokost og lunsjer, og to tre-retters middag. Dessert og potet kutter jeg elegant ut, men har lite kontroll over sauser og grønnsaker. Og så er det lett å ta for store porsjoner siden det er så lenge til neste måltid. Sånn sett er det ganske deilig å ligge på 20-25 g kh pr dag; det gir mye mer spillerom enn 5 g . Det irriterer meg at hotellene går mer og mer bort fra minibar/kjøleskap på rommene - det vanskeliggjør min hverdag i allefall . Da blir det å "låne" et par kokte egg fra frokosten, og hvis jeg er heldig en pakke sømr eller majones - hvis de ikke serverer det fra store skåler

Ja ja; ikke det største problemene i hverdagen, men utfordrende nok innimellom. I dag skal jeg ikke gå tur, med mindre noen inviterer meg ut. Dagen skal brukes til innearbeid, og det skal bli godt. Ønsker alle en strålende søndag!

...og dere.... nå er det slutt. Slutt på å ha pepsi max tilgjengelig til en hver tid. Fra og med nå skal det kjøpes kun 2 flasker til hver helg, og så er det opp til meg hvor lenge jeg har dem. Det kan fortsatt virke mye, men i dag går det med minst det dobbelte i uka.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 26-02-12 kl 13:01.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat