Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-12, 16:45   #1075
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Tusen takk begge to.

Jeg er usikker på garnvalg til genseren. Lurer litt på å strikke den i bomull, og leker også med tanken på å gjøre den om til en kjole.

Bomull er jeg usikker på, fordi den eneste hjemmestrikkede genseren jeg har hatt i bomull mistet ganske mye av fasong og endret størrelse i vask. Men det er sikkert tyve år siden

Kjole fordi jeg ofte bruker kjole, og fordi jeg tenker at det å gå ut til glattstrikk fra ribbemønsteret i genseren kommer til å gi en fin fasong. Eventuelt legge litt flere masker for litt vidde i skjørtet.

Noen som har et godt bomullsgarn å anbefale? Som er godt å strikke med, helst ikke mercerisert og som holder fasongen.
Noen som har prøvd Per Tryving sitt helårsgarn og vet hvordan det er? Fristende med litt tykke pinner

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat