|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.
Photo: Jeg har ingen erfaringer med/kunnskap om slike inngrep, ville bare ønske deg lykke til 
Takk for det! 
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Jeg vet jo at du "feiler" noe annet (følger da litt med ), men tror ikke det er så veldig innviklet inngrep, bare ikke så vanlig! Min mormor fikk diagnosen alt for sent og var for gammel til å opereres, men da snakker vi 90år +. Hun kunne nesten ikke svelge til slutt(ble 96år) og satt alltid ting i halsen, men lærte seg å leve med det.
Greit å forberede seg litt. Om du skriver ned alt du lurer på til du skal til konsultasjon, husker du hva du skal spørre om. Ofte glemmer man halvparten.....
Og husk at komplikasjoenen som regel skjer med eldre, ikke så friske personer i utgangspunktet.
Kom også på at jeg skulle si at du får jo intravenøst om du ikke får mat via munnen. De lar deg ikke ligge uten væske og næring i timesvis. Kan hende de vil henge opp glukose, da, så du får passe på litt eller si i fra på forhånd om du absolutt ikke vil ha litt sukker vann rett i systemet!
Takk, Kitt! Det er godt å bli beroliga! Jeg er i grunn livredd for sykehusbesøk utover konsultasjoner.
Og det med å notere ned spørsmål har jeg god trening i, så det skal jeg absolutt gjøre!
Jeg er VELDIG glad for at jeg har en lege som tar meg på alvor, og ikke slo seg til ro med at det i første omgang kunne antas at plagene mine var angstrelaterte, og i andre omgang knyttet til strumaen min, men at vi til slutt klarte å finne ut av det.
Kan ikke tenke meg hvordan dette ville vært om noen år, så plagsomt som det er nå. Skal bli veldig godt å få det overstått!
Ja, det med intravenøst har jeg måttet opplyse om tidligere, så er obs på det også. Men jeg kan drikke vann rett etter operasjonen, da. Men ikke mat før etter et døgn.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|