|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Takk for info, Kitt! Men det er jo ikke bare fundopklikasjon, det er bare en del av inngrepet. Jeg har achalasi,.......
Jaja. Jeg vil jo bare forberede meg litt. Men jeg har konsultasjon den 13. mars, så jeg får vel vite mer da ...
Jeg vet jo at du "feiler" noe annet (følger da litt med ), men tror ikke det er så veldig innviklet inngrep, bare ikke så vanlig! Min mormor fikk diagnosen alt for sent og var for gammel til å opereres, men da snakker vi 90år +. Hun kunne nesten ikke svelge til slutt(ble 96år) og satt alltid ting i halsen, men lærte seg å leve med det.
Greit å forberede seg litt. Om du skriver ned alt du lurer på til du skal til konsultasjon, husker du hva du skal spørre om. Ofte glemmer man halvparten.....
Og husk at komplikasjoenen som regel skjer med eldre, ikke så friske personer i utgangspunktet.
Kom også på at jeg skulle si at du får jo intravenøst om du ikke får mat via munnen. De lar deg ikke ligge uten væske og næring i timesvis. Kan hende de vil henge opp glukose, da, så du får passe på litt eller si i fra på forhånd om du absolutt ikke vil ha litt sukker vann rett i systemet!
|