Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-12, 13:54   #156
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Også må jeg bare spørre:

Ingen kritikk eller noe slikt til nannah altså, men hvorfor er det tatt for gitt at hun ikke er blitt innspirert av andre sine oppskrifter? Hvorfor kunne hun gitt ut ei "lovlig" lavkarbobok?

Jeg har et par ganger laget lignende oppskrifter som henne, med den opprinnelige høykarbovarianten i bakhodet.

I det innelgget som Peppa Gris lenket til lengre oppe her, skriver hun om boken og at hun kokkelerer på kjøkkenet. Og det er jo bra, og om hun da i boken skriver at hun har hentet inspirasjon eller tatt utgangspunkt i en oppskrift hvis hun har gjort det, da er det jo helt greit.
Nannah har en egen blogg hvor hun skriver hvor hun har hentet sine ideer fra hvis hun har det. Da er det mer redelig.
Det handler ikke om at man alltid skal henvise til i alle oppskrifter. Å koke fisk er å koke fisk. Men i de mer spesielle er det ok, og lavakrbo-oppskrifter har ikke vært så lenge i omløp, derfor har man som regel en opphavsmann/kvinne til knekkebrødene, kakene etc.
Jeg ville oppleve det som surt og blitt forbanna om jeg hadde brukt mye tid på å utarbeide gode og gjennomtenket oppskrifter og delt de med andre lavkarbere, også hadde en annen tatt oppskriftene mine, kopiert dem nesten 100%, og gitt dem ut i sin egen bok uten å gi noe kredit til meg.

Jeg hadde en sur opplevelse med en strikkebok her forleden. Den kom i posten og var annonsert som noe helt annet på klubbsidene da jeg bestilte den. Hele boken består av gratisoppskrifter man finner på nettet, på drops-sidene, til og med bildene de bruker på nettet er de samme! Og selv om henvisningene er korrekte er det utrolig kjedelig å betale 300 kroner for oppskrifter som ligger gratis ute.

Poenget er at det bør være noe nytt og orginalt i en ny bok. Nå tar fotballfrue bilder selv, og det er bra. Så håper jeg at hun er orginal på oppskriftene også. Den blir nok bra.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat