Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-12, 08:14   #8
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-lavfett

Eurodietten - Lindbergklinikkens pulverkur - er også lavkarbo/lavfett. Den gjennomføres kun med nøye samarbeid og oppfølging av behandlende lege, så den er i det minste "tryggere" enn andre pulverkurer - og opplegget omfatter en gradvis overgang til skikkelig mat; først ett skikkelig måltid om dagen, så videre opptrapping til man lander på et Lindberg-kosthold.

Jeg prøvde dette en gang for flere år siden, men min opplevelse var at kroppen min ikke fungerte bra (Jeg var trøtt og slapp og irritert hele tiden), og ikke slapp den noe særlig vekt, heller. Det var forsåvidt en verdifull observasjon det også - nå har jeg ofte dager hvor kaloriinntaket mitt er veldig lite (sykdom som går utover matlyst og energi og sånt), men så lenge jeg får i meg nok fett er formen generelt veldig mye bedre enn den var på et sånt lavfett-opplegg. Dette vil jo være forskjellig fra person til person, men jeg er i alle fall overbevist om at jeg har funnet min nøkkel til riktigst mulig kosthold.

I tillegg så er det jo mange som går på ketogen diett (ketolyse, atkins induksjon, osv) som ender med å i praksis leve lavkalori også - fordi fettrik mat metter bedre, og man slipper å gå rundt og være sulten hele tiden.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat