|
Sv: Lavkarbo-lavfett
Opprinnelig lagt inn av Ridegirl, her.
Fikk høre at det er en lavkarbodiett som heter lavkarbo-lavfett. Er det noen som vet om den har noe annet navn? Proteindiett kanskje? 
Lurer på hvorfor du lurer jeg, er det noe du kunne tenkt deg og se nærmere på? Det er nok som det sies proteinmodifisert faste, som alle steder JEG har lest om det anbefales i maks en uke av gangen, gjerne etter at man har spist lavkarbo i lengre tid, er reelt overvektig og sliter med å gå ned.
Man skal spise ganske store mengder protein før det blir farlig for nyrene, et dansk forsøk brukte 3 g protein pr kilo kroppsvekt uten at de fant noe faresignaler. Nå skal det sies at har man allerede et nyreproblem (kjent eller ikke) kan det være svært skadelig og basere seg på et kosthold med mest proteiner. Proteiner er også som det sies byggeklosser, og ikke laget for å produsere energi for kroppen. Sjekk ut www.friskogfunksjonell.no for mer info om bla proteiner om du er nysgjerrig.
Fedon har et såpass høyt nivå av både kh (lavglykemiske) og fett at jeg synes ikke det går under lavkarbo-lavfett om man følger bøkene hans.
Dolsi, mente du virkelig LCHF som du mener ikke er sunt eller noe du ikke kan leve på i lengden? Eller mente du LCLF? Spør siden jeg spiser LCHF (ketogent) og har det ganske så fint - og ikke er bekymret over sunnheten i dette kostholdet 
|