|
Sv: Fly med jobben
Hei
Forstår veldig godt problemet ditt, har virkelig kjent på det der. Har hatt mye angst i forkant av flyturer nettopp pga det du tar opp her. Har ved et par anledninger ikke fått beltet rundt magen, og jeg syntes det var utrolig vondt. For noen år siden, da jeg skulle ut å fly (27 kg siden) prøvde jeg å sjekke alle flyselskap om det fantes noe standardmål på belter og seter, men det fant jeg ikke. Jeg fikk samboeren min til å ringe flyselskapet vi skulle reise med, og da fikk han bare til svar at hvis man var så stor fikk man ikke plass i setet! Og det er IKKE sant asså. Tro meg. Min erfaring er nemlig at det ikke er setet som er problemet (selv om det ikke kan beskyldes for å være for breit), men altså beltet. Men vet du, da spurte jeg bare flyvertinnen om hun hadde belteforlenger, og uten å mukke hentet hun en til meg. Det er nok noe de opplever hver dag, så sånn sett er det ikke noe å tenke på. Men forstår det er vanskelig ift kolleger og at det sånn sett er flaut. Et tips er å være tidlig ute, tidlig i køen, slik at du får litt tid til å teste hvor langt beltet er, evt spørre etter belteforlenger før alle får satt seg. Det beste er å hoppe i det Og husk at beltelengden varierer fra flyselskap til flyselskap, men også fra sete til sete (byttet en gang sete med noen, og da fikk jeg plutselig lengre belte gitt, type 15 cm lengre enn det andre)
Lykke til Dette går nok bra!!

[/url]
|