Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-12, 15:34   #44
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Kur" for diabetes

Jeg tror du må gi det hele litt tid; satse på og få fastende blodsukker ned under sju i første omgang.
Min første føling på 3,3 kjentes skikkelig ille etter at kroppen min trodde at den skulle ha adskillig høyere blodsukker (hadde HBA1c 12,6 da diabetesen ble oppdaget).
Jeg vil tro at om ditt fastende blodsukker ligger på 8-9 og skyter i været et par timer etter mat, så bør du øke den sentvirkende insulinen. Jeg ville pratet med diasykepleier om det. For meg er det best og dele det i to; jeg tar 8 enheter om morgenen og 4 enheter om kvelden, da holder blodsukkeret seg fint døgnet rundt og HBA1c er nå nede i 5,8.
Jeg kjenner ikke til hvordan lamictal+neurontin virker på blodsukkeret, men levaksin påvirker faktisk insulinbehovet, men i liten grad da.
En uke er kort tid, når kroppen innser forandringene så vil det nok gå lettere, men om du har gått med blodsukker på 25-30 over lang tid, så ville jeg ikke minket insulinmengden før blodsukkeret normaliserer seg.

En annen ting; du sier du tar av og til 6-8 enheter NovoRapid mellom måltidene; jeg brukte også NovoRapid tidligere, og fikk streng beskjed om at NovoRapid skal tas MED mat og aldri uten mat.......