|
Sv: "Kur" for diabetes
Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.
Gratulerer med omleggingen! Det vil nok gjøre livet veldig mye enklere!
En gjettning basert på erfaring er at kroppen din frigjør sukker fra leveren når blodsukkeret ditt blir normalt (etter et måltid), slik den egentlig skal gjøre ved en føling. Det er jo en kjent sak at man venner seg til blodsukkernivået man ligger på. 5-6 kan oppleves som en mild føling dersom man er vant til å ha mye høyere blodsukker, og 2.5 kan føles helt ok dersom en er vant til å ligge lavt.
Mulig kroppen din er vant til høyt blodsukker og derfor kompenserer med å frigjøre sukker ved et høyere nivå enn det som er normalt.
Hvor lenge har du holdt på? I løpet av ei uke eller to bør leverens sukkerlager være dønn tomt med et så lavt karbohydratinntak, og da [i]kan[/k] ikke blodsukkeret spontant øke mer! Anbefaler forøvrig også styrketrening om formen tillater det. Ingenting brenner mer kalorier og sukker enn styrketrening, og siden musklene tømmes for sukker økes også insulinsensitiviteten. (og, styrketrening er det eneste som former kroppen, noe veldig mange har glemt der de står og tråkker og tråkker på tredemølla i endeløse timer på en komplett blindvei mot drømmekroppen). :P
Lykke til videre!
Hei! Tusen takk for det!
Her tror jeg du har mange gode poenger,altså.Blodsukkeret har vært langt over femogtyve i flere år,så her er det nok opprensking på gang ja!
Tenk at jeg ikke visste om det du sa om frigjøring av sukker!Håh.Det er jo en temmelig stor faktor i dette bildet!
Prøvde det ut i ca en uke,men bare ved å kutte ut potet,ris,pasta,frukt og sukker,uten å egentlig forstå prossesen helt og uten å telle karbohydrater.Nå har jeg holdt på en liten uke og vært "relativt" flink ang fordeling av fett og proteiner og karbohydrater (synes jeg).
Lånt og kjøpt meg bøker med masse nyttig interisant info,og fått mye hjelp via dette forumet.Føler jeg forstår mye mer nå,av selve lavkarbo-livstilen,mens med diabetesen på slep ble det bittelitt mer innviklet
Men det skal ikke stoppe meg! er motivert,og trives som sagt med kostholdet.Går litt turer,tar litt situps,men utifra det du sier må det jo være styrketrening som er tingen for meg! Har ikke mulighet til å trene på treningssenter,men er vel noe jeg kan få til her hjemme også det....? 
Tusen takk for nyttig info