Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-12, 17:15   #5
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Er jeg på ville veier?

3,3 kg nedgang på 5 uker er IKKE sakte. Det er et snitt på 0,6 kg i uka - så høyt snitt kan mange av oss bare drømme om!

Du trener også - så det kan vel hende du bygger muskler, som også veier litt. Greit å ikke se seg blind på tallet på vekta - bruk målebånd!

Om du kan nå målet til sommeren? Om det fortsetter akkurat som nå (usannsynlig at vekttap er SÅ regelmessig og jevnt, men som et tankeeksperiment) - med 0,6 kg i uka - vil det ta sånn... fjorten uker. Dvs, måldato i juni en gang.

Men det er greit å lære seg å stresse ned angående tallet på vekta først som sist, altså. Kroppene våre er ikke maskiner, det går dessverre dårlig å programmere inn ønsket vekttap fra uke til uke. Det er svært normalt at det står stille iblant også, mens kroppen justerer og tilpasser seg til kost, trening og energiforbruk. Vær også forberedt på at det er svært normalt med stillstand eller 1-2 plusskilo i forbindelse med menstruasjonssyklus. Det forsvinner igjen!

Angående menyen din - atkinsbarer er det noen som tåler, andre tåler dem ikke. Jeg synes ikke at du har sakte vektnedgang og vil dermed si at det ser ut som om du tåler dem, men det hadde nok vært "riktigere" å spise skikkelig mat. For mye fiberrik kan også være problematisk for noen - ofte er det bedre å lage knekkebrød selv (se feks Nannahs oppskrift her inne) for å helt unngå korn og gluten.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat