Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-12, 15:11   #99
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Jeg synes denne diskusjonen her er ganske så viktig. Vi er på et lavkarboforum hvor mange av medlemmene eksperimenterer og lager og med glede deler av sin kunnskap til glede og berikelse for oss andre. Men ved å dele oppskriftene her, så gir man samtidig fra seg rettighetene. Og dermed oppleve at andre bruker oppskriften uten å kreditere opphavsmannen/kvinnen. Så da har man et dillemma. Mange her inne har fått til å leve på lavkarbo takket være de som deler av sin kunnskap. Men om man til stadighet opplever at oppskriftene blir "lånt" uten å bli kreditert så vil man kanskje slutte å dele oppskriftene med andre medlemmer? Altså står en viktig del av forumet i fare for å bli svekket.

Man kan holde seg for god til å komme med personlige karakteristika av fotballfruen, den er jeg helt med på, men at man diskuterer temaet på bakgrunn av det som står i bloggen hennes er naturlig og sundt. Og fotballfruen er jo ikke den eneste, Hexeberg sin kokebok er et godt eksempel.

Og til slutt ett tips til redaktøren i Lille Måne: Hvorfor ikke lage en kokebok med noen av de dyktige matskribentene som har lagt ut så mange glimrende oppskrifter her inne? jeg tenker spesielt på Nannah. Hun har jo sin egen matblogg med mange gode oppskrifter, samtidig som hun er en dyktig skribent. Jeg ønsker meg en Nannah bok med oppskrifter og dikt.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat