Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-12, 12:30   #210
jojomesteren
Medlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Veide meg idag. Ned nye 400 g, til 72,8! Føltes så rart å se 72, syns jeg har holdt på siden november med 74-tallet. Litt ned, litt opp, men alltid tilbake til 74,4. . Så har det vært et par uker nå hvor 73-tallet har vært fast på vekta - men sant og si ventet jeg i dag at 74,4 skulle komme tilbake. Og så kom 72, gitt!

Denne uka har jeg ikke trent noe, vært alt for travelt. Og så har jeg spist lavkarbohusets brød hver dag, 2-4 skiver. Knallgodt - og med mye pålegg. Syns jeg har spist mye til middag og lunsj. Og supplert eplet mitt med en stor plomme eller noe annen frukt. I går spiste jeg også gulrøtter for første gang på lchf (skrei til middag - med gulrøtter/fennikel/purre og eggesmør...) Men jeg er fortsatt i ketose - lurer virkelig på hvor høyt jeg kan gå på kh før jeg faller ut....?
Spiser både brøderstatning, melkeprodukter og tomat - alle disse "stopperne" andre beskriver. Altså mer av det ulovlige - og NÅ går jeg ned..

Vet ikke jeg. Men min kropp krever nok litt mer kh enn mange andre for å fungere, også i ketose. Det viktigste tror jeg likevel er fettforbrenning gjennom skigåing. Hadde to solide skiturer sist helg, mye av vektnedgangen ligger nok der. Og i morgen begynner vinterferien..... Skal være TO uker på fjellet. Tar med PC og bredbånd så jeg kan jobbe litt hver dag, men har i prinsippet fri. Målet er å gå 200 km på ski på 15 dager. Det er mye fettforbrenning, det ! Vi for se, det er lov å ha ambisjoner..

jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat