|
Sv: Ryp 2012
Heisann!
Godt å se at dere er i gang for uka Jeg fikk gjennomført RYP fredag og søndag.
Jeg er nå i uke 5 i programmet og ser at på noen av øvelsene er vekta skrudd skikkelig opp, men da er det kun 4 reps. Første økt blir på onsdag.
Jeg oppdaga på gymmen at det må være forskjellig belastning på vektene i liknende aparater...altså jeg bruker "triceps pushdown" på tricepsen, på en relativt gammel sak..begynte med 30 kg der..når jeg prøvde et nyere stativ eller hva det heter, så var det ikke mulig for meg å pushe 30 kg i det hele tatt! Så jeg får bruke det gamle og øke på med det jeg klarer der :P
Dessuten tar jeg knebøy i sånn smith maskin, og der viser det seg at stanga ikke utgjør særlig vekt, men det viktigste er vel at jeg har progresjon!? 
Ang intervaller, så sies det i RYP at du ikke skal ta deg helt ut, man skal kunne klare gjennomføre et intervall til når man er ferdig. Kanskje skru ned farta litt Åssi, hvis du blir psyka ut av dem? Hvor høy fart har du, og bruker du stigning? Jeg hadde 4% sist, ikke 5 som de anbefaler, og 8-8.2 km/t. Skrur ned stigning og fart i pausen..
Den bønnesjokoladekaka, ble den god? Har lyst å prøve!!!