|
Sv: Den store felles ED-tråden
Jeg var også litt skeptisk til blomkålmos uten smør, men med litt hvitløk, godt med salt og litt muskat synes jeg at den blir helt topp
Lovinda123, Yoga er slettes ikke bare for sylfider! Vi har yoga en gang i uken på jobb, og alle får det til. Yoga er deilig, men det er også tungt!! Ikke gi deg etter første gangen. Jeg måtte gå 2-3 ganger før jeg kjente at dette faktisk var noe for meg. Jeg ble mye mer bevegelig og hadde mye mindre spenninger i kroppen!
For dere som sliter med inspirasjonen og det å variere med grønnsakene. Jeg fant en helt fantastisk suppe i Hexeberg sin kokebok. Det er en litt spicy tomatsuppe. Etter at jeg prøvde den har jeg sverget på at jeg aldri mer skal ha Toro tomatsuppe!
4 porsjoner: (Og det er snakk om store porsjoner her)
500 gr friske tomater
1 løk
1/2 chili
1 ss olje (til steking)
2 bokser hakkede tomater med hvitløk og basilikum (Jeg fant ikke det, så jeg hev bare oppi hvitløk og basilikum selv. Obs! Sjekk at det ikke er tilsatt sukker i de hakkede tomatene)
1 liter grønnsaksbuljong (Jeg brukte Maggi sin puljerbuljong. Den inneholdt veldig lite av både karber og kalorier)
salt
pepper
1 ss basilikum
Skjær tomatene i biter, løken i skiver og finhakk chili.
Fres løk og chili i en gryte og tilsett de friske tomatene.
Tilsett de hakkede tomatene og grønnsaksbuljongen. La det koke i 15 min.
Kjør blandingen jevn med stavmikser. (Eventuelt kan du sile den til slutt hvis du vil være sikker på at den er helt jevn, men jeg fikk ikke problemer med det). Tilsett salt, pepper og basilikum.
Her kan man jo selvfølgelig hive oppi 2 kokte egg også på tallerkenen, det er kjempegodt. Men sist gang jeg lagde denne suppen stekte jeg svinestrimler og hev oppi. Nyyyydelig!
Mannen min synes jo at man må ha makaroni til tomatsuppen, så til ham kokte jeg makaroni ved siden av.
Denne suppen når jo grensen over liste 2 grønnsaker, så bare prøv å være nøye med målingen og se til at de ikke sprenger grensen.
|