|
Sv: 4-åringen sulten etter måltider. Erfaringer?
Ikke så imponert over barnehagen eller helsesøster, gitt. De virket veldig opphengt i merkelapper og ikke så interessert i hva som virker. Har helsesøster observert gutten i barnehagen eller er hun bare med på notene?
Jeg må si jeg hadde blitt veldig provosert selv, men det virker jo som om du har klart å holde tunge for tann. Hatten av!!
Jeg anbefaler å skrive et brev til barnehagen om hva som kom frem under møtet. Og ta for all del med at du har sagt at gutten ikke har slik mat-fokus hjemme og at de skal kjøpe bremyk.
Slike "detaljer" går lett i glemmeboken hos de som synes de sitter med makta. Sender du brev med kopi til legen eller barnehagestyrer, leder for avdelingen blir dette lagt i papirene, slik at deres notater ikke står uimotsagt. Dessuten må de da svare skriftlig.
Synes Vibeke-67 sitt forslag om Fedon høres ut som den beste kartleggingen du kan få får det som helsesøster er bekymret for. Muligens kan deres egen lege ta kontakt, dersom h*n er interessert da.
Dersom du har tillitt til denne helsesøsteren, eller muligens Deres egen, eller legen, kanskje det går an å invitere på et hjemme-besøk, slik at Dere kan vise frem hvor interessert gutten er i matlaging og litt mindre i spising? Men hvis du ikke har tillitt, ville jeg nesten ikke gjort det.
Lykke til!