Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-12, 13:45   #49
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: 4-åringen sulten etter måltider. Erfaringer?

Ikke så imponert over barnehagen eller helsesøster, gitt. De virket veldig opphengt i merkelapper og ikke så interessert i hva som virker. Har helsesøster observert gutten i barnehagen eller er hun bare med på notene?

Jeg må si jeg hadde blitt veldig provosert selv, men det virker jo som om du har klart å holde tunge for tann. Hatten av!!

Jeg anbefaler å skrive et brev til barnehagen om hva som kom frem under møtet. Og ta for all del med at du har sagt at gutten ikke har slik mat-fokus hjemme og at de skal kjøpe bremyk.
Slike "detaljer" går lett i glemmeboken hos de som synes de sitter med makta. Sender du brev med kopi til legen eller barnehagestyrer, leder for avdelingen blir dette lagt i papirene, slik at deres notater ikke står uimotsagt. Dessuten må de da svare skriftlig.

Synes Vibeke-67 sitt forslag om Fedon høres ut som den beste kartleggingen du kan få får det som helsesøster er bekymret for. Muligens kan deres egen lege ta kontakt, dersom h*n er interessert da.

Dersom du har tillitt til denne helsesøsteren, eller muligens Deres egen, eller legen, kanskje det går an å invitere på et hjemme-besøk, slik at Dere kan vise frem hvor interessert gutten er i matlaging og litt mindre i spising? Men hvis du ikke har tillitt, ville jeg nesten ikke gjort det.

Lykke til!

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat