Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-12, 11:35   #44
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: 4-åringen sulten etter måltider. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Paraplyen, her.

-Min 4 åring er opptatt av mat og er glad i mat, særlig karborik mat kan han spise masse av. Hjemme spiser vi lavkarbo, han spiser lavkarboredusert, rugsprø,egg,kjøttpålegg etc. og lavkarbomiddag. På denne maten overspiser han aldri, vi er opptatt av nok fett og proteiner. Godis bare på lørdager. barnehagen spiser han det som blir servert(brødmat,frukt,middag 1 gang i uka(potet,pasta,grønnsaker kjøtt ol.)

Er nå kalt inn på foreldermøte.

Barnehagen er bekymret over at han er uvanlig opptatt av mat og at dette hemmer ham i leken, da alt fokus går med til å finne ut om hvor maten er , hva vi skal ha og hvor mye han får. Får han bestemme selv , virker det som om han bare kan spise uten at han kjenner metthetsfølelse. Hvis dette skyldes en organisk lidelse, kan det være lurt at helsesøster er med da hun har utvidet kunnskap og erfaring med dette.

Noen som har noen innspill på hva dette kan handle om? organisk lidelse??

.jeg synes dette er vanskelig da barnehagen ikke forstår hvorfor vi velger å fokusere på mindre karbohydrater.

Det skulle vært spennende å høre hvordan det gikk?

Jeg ville nok ha valgt å ta barnehagen veldig på alvor. Jeg ville akket og ojet meg over hvor alvorlig jeg syns dette var og undre meg over hvordan det kunne ha seg at det ikke var sånn hjemme?

Når de skriver alt fokus (det kan de rett og slett ikke ha dekning for) så hadde jeg insistert på å være med han en dag i barnehagen for å se hvordan dette artet seg.

Så ville jeg nok ha spurt om hvor lenge dette hadde vart og eventuelt om hvorfor i all verden de ikke hadde sagt i fra tidligere. Det er jo helt forferdelig at de ikke klarer å tilrettelegge så barnet mitt får lekt.

Jeg ville ha smørt på og sagt noe om at her bør nok PPT komme på banen dersom dette er riktig. Da må det tilrettelegges annerledes i barnehagen slik at barnet mitt får lekt. Her må det være noe som ikke fungerer optimalt for mitt barn.

Jeg ville også eventuelt tatt med barnet mitt til legen for å få en bekreftelse på at han var fullstendig frisk og rask, slik at man har dette i bunn dersom de trekker inn kostholdet deres.

Håper det gikk fint på møtet!

Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat