|
Sv: En sjokolade i uken
Opprinnelig lagt inn av anefisk, her.
Tusen takk for så mange svar alle sammen!
Har tatt til meg tipset om å blande ut sjokoladen med cocosa for å gjøre den mer mettende/fyldig. Synes ikke konsistensen ble like god (er ekstremt glad i den "knekke"-lyden i en fast melkesjokolade, sukk). Prøvde ut denne oppskriften i dag: http://mariann08matbloggen.blogspot....-lavkarbo.html. Hun skriver at 1/32 biter har 1,25 karbohydrater, så da regner jeg med at hele "røra" var på 40 karber. Dessuten ser jeg at hun brukte Freia sin 86% sjokolade, mens jeg brukte Hachez sin 88% sjokolade som har 15 karber pr 100 g og ikke 19 som Freia sin har, så da har jeg i hvert fall litt margin å gå på i fall hun har regnet feil eller noe (haha, høres ikke ut som at jeg tror på noen, men nå har jeg da i hvert fall litt bedre samvittighet). Har delt sjokoladebitene i tre skåler, på cirka 120-125 g hver, og jeg har bestemt meg for at jeg skal kunne kose meg med en sånn skål i helgen!
Høres dette ut som en "fornuftig" plan...?
om du vil ha knekkelys kan du blande med kakaosmør istedenfor kokosfett. Men når du først går så langt kan du jo likegodt tenke på å lage sjokolade selv med kakaosmør og kakaopulver og lavkarbo-søtning kanskje?