Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-12, 03:14   #42
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Alkohol og ketose ...

All sprit som ikke er tilsatt sukker har null karber, ja. Vodka, cognac, rom, whisky, gin osv. Anbefaler vinmonopolet.no om du er usikker på hva som er brennevin, og hva som er likør e.l.

Ren alkokol (100%) inneholder 700 kcal pr 100 gram, noe som er nesten like heftig som rent fett! (900 kcal per 100 gram). Sukker og proteiner har bare 400 kcal per 100 gram.

Dette vil si at en liter 40%, som de fleste typer brennevin er, inneholder i alle fall 2200 kcal (siden alkohol veier ca 800 g per liter).

Marella - usikker på hva du mener med "partystopper" i denne sammenhengen. Så lenge kroppen din har alkohol i blodet vil den forbrenne dette først, og ikke noe av det andre du spiser, eller av fettet du har på kroppen. Slik sett er det en "brems". Men dagen derpå, så fort du er kvitt alkoholen, vil kroppen fortsette som før siden alkoholforbrenning likner på vanlig ketogen fettforbrenning, og du vil ikke ha bivirkinger som etterfølgene av en høykarboutskeielse, som kan bremse deg i dager og uker. Bremsen varer kun til du er edru.

Nå skal man være obs på at høyt alkoholinntak kan føre til at man blir grådig sulten og at man blir mindre kritisk til hva man spiser. Å spise en 2000 kcal kebab mens man ikke forbrenner annet enn drinken man drakk sist, er ikke så smart, har brent meg på dette før

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat