|
Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?
10.feb:
3x60sek alle planker!

Så et hjertesukk om treningssenter og saltimer. Har jo alltid vært sterk motstander av saltimer, men når jeg først er på reise så kan jeg jo alltids forsøke.
Oh my oh my.
Jeg har vært med på tidenes aller dårligste saltreningsøkt på Spenst.
Det var en time som de kalte for Basis Mage/Ryggtrening. Trodde oppriktig det var meningen man skulle trene mage og rygg jeg?
Et makkverk av en time med en instruktør som var mer interessert i å snakke i den ultrakule mikrofonen, skru på musikken enn å faktisk gi tid til å gjøre øvelsene ordentlig. Omtrent samtlige berter (ja kun damer på den timen der) gjorde alle øvelsene feil, for fort, for tregt og uten å presse. Jeg anser meg selv som rimelig sterk i mage/rygg, men det der var bare tull. Skal man trene mage rygg så må det gis tid til å utføre øvelsene skikkelig, ikke i rykk og napp, bøy og tøy-la oss haste videre til neste øvelse bullshit.
I tillegg var en god del av øvelsene som å be om skader på ryggen. Ila den halve timen jeg var der så var det 2-TO!!!-øvelser for ryggen og kun den ene kan egentlig anbefales for de med ryggproblemer.
Nei fytti katta, og dette gidder folk betale penger for? Samtidig som de blir lurt til å tro de får trening???? Sjanseløst er min mening om denne saltimen.
Jeg var jo selvsagt ikke rausere enn at jeg sa ifra jeg da. Konstruktivt selvsagt, men at dette i bunn og grunn var et makkverk av en time som kanskje 10 av de som var der fikk nytte av. Resterende lå der nå og kavet mer opptatt av å sjekke speilet enn å faktisk gjøre øvelsene riktig.
Sorry Spenst, velg ut noen få øvelser og enkel musikk, gjør øvelsene skikkelig istedetfor. Da skal dere se at de stakkarane som betaler penger for å bli trent faktisk blir trent også!
Moralen er: Hold dere til få, men gode øvelser som gjøres ordentlig. Så som eksempelvis planke, sideplanke, sidehev opptrekk etc . Standard kjedelige øvelser som faktisk gir resultater og ikke bare genererer en masse varme til omgivelsene....
I neste uke skal jeg teste body pump. 
|