|
Sv: Februartrening 2012
Endelig i trening igjen!
Jess, etter 3 dagers opphold pga strekk i leggen så fikk jeg trene igjen i dag! Hurra, det var pinadø de 3 lengste dagene på lang, lang tid. Hva skal man gjøre om kvelden/dagen hvis man ikke får trent? Råtne på rot? I vår familie og slekt så mobbes de som er friske, men som ikke beveger på liket.
Jeg er derfor lite trivelig å ha på besøk...hahaha. Selv mutter på 64 år trener på senter. Samboeren hennes beveger seg ikke, og det får han tyn for selvsagt.
Neida, det er aldri forseint å slutte å være i dårlig form.

Dagens, fredagstrening:
Drøyt 2 timer sykkelrulle, digg. Logget ca 89km med snittfart på 46,4km/t. Det var bra synes nå jeg. Ei rulle gir ikke samme motstand som ute, men ift min første rulletur i år, så er det da fremgang å spore. Klarer holde en halv til 1 km/t høyere snittfart med samme puls. Fornøyd med det. Er nok bare muskulaturen som må vennes til mer sykling fremfor løping.
Det har ALDRI, ALDRI vært optimalt å sykle skal man løpe bra og vice versa.
Turen gikk i rolige idylliske omgivelser i med musikk og film på øret....nede i Hypah`s "treningsrom" (les stor gang i kjelleren, se bilder for et par sider tilbake). Varmt var det og så i dag blei det kort bukse (med padding) og ei Craft Cool mesh skjorte. Forøvrig den samme jeg bruker på spinning også. Kunne egentlig like gjerne gått naken, men siden den transporterer ut og kjøler kroppen ned bedre enn hud, så greit nok. Litt bluferdig er jeg da (yeah right). Dere ville sikkert sett meg i den skjorta, men da kan jeg bli mistenkt for å være litt vel mye "wannabe Pia Haraldsen-tryne" med enda flere egobilder her inne.

Dagens skoantrekk
Måtte vel bli clickpedaler det. Har egentlig billigsko, Shimano R131 med carbon composittsåle. Stivt som f..., men hadde antakelig blitt enda stivere med ren karbonsåle og skall osv. Men da koster den ikke 1200,- lengre men snarere 3000,- Litt vel mye for et par sko? Nja, egentlig ikke, sko er viktig, særlig når du tilbringer mange timer i de under hardt press.
Jeg skal kjøpe nye sko til sommeren, hysj ikke et ord til kona, og må bare la de ligge i garderoben en tid. Bruke de litt i skjul, så tar jeg de frem en dag og når hun spør så sier jeg bare: "Neida kjære disse har jeg da hatt lenge, men har ikke brukt de noe særlig fordi føttene har vært så feite, men nå passer de godt...." Funker hver gang! Hahaha.
Spesielle klick pedaler? Ja, disse passer ikke til Shimano SPD, men til Look Keo Karbon pedaler. Bedre, noe mer fleks og ikke minst lettere!
Verdens sureste bein...
De lukter vel ikke verre enn andre bein, men grunnet lite mat i kroppen før trening så gikk jeg nesten tom i beina mot slutten. Kjente at de hadde lite å gå på mot slutten. Har kun spist 1 pitteliten skive til frokost, ikke noe lunsj og en 7 biters Sushi på Gardermoen kl 1300. That`s it! Ikke optimalt, vet, men noen ganger må man bare ta en sjanse 
Så slik ser altså Hypa sine noget stive bein...
Juhuu, her kommer planken!
Avslutningvis: Sideplanken fra mitt ståsted 

|