|
Sv: Hvorfor er lettprodukter ikke bra?
Takk for mange gode svar. Jeg ser poenget med å bruke helfete produkter, men som du skriver Nerthus så er det fordi jeg da synes porsjonene blir så små at jeg ikke blir mett. Det går nok mye på psyken min, men skal jeg holde meg til 1600kcal og helfete produkter så går jeg rundt og har lyst på noe hele tiden for føler at jeg ikke får nok mat.. Jeg har blitt flinkere her men har nok en del å jobbe med når det gjelder mengden mat. Legger inn maten min på diett.no og der ligger jeg ganske bra i fordelingen. Tar høyde for at lettprodukter har litt mer karber, og legger dette inn i tellinga. Hovedmåltidene går ganske greit, men jeg er så glad i meieriprodukter og så må jeg ha litt hvitt i kaffen. en skvett fløte i hver kopp blir ganske mange kcal i løpet av en dag og jeg er like sulten etter en kopp kaffe uansett om jeg bruker kaffe-fløte eller kremfløte.. Og så er jeg så glad i grønnsaker med litt dip til helgekos, og da blir det også fort mye kcal med seterrømme..
Men jeg får gå noen runder til med meg selv å prøve å minske porsjonene litt og bruke stort sett fete produkter. Takker for mange reflekterte synspunkter! 
|