|
Sv: Psykisk helse og lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av snowflakes, her.
nå vet ikke jeg om denne tråden er aktiv lengre, men jeg ar lett etter en tråd som taropp dette emnet. jeg selv sliter med depprisjon etter at jeg var veldig tøff i en tøff tid. nå får jeg lide for det. posttraumatisk depprisjon.. vet ikke om det er noe som heter det men d e det jag har. kroppen har innhentet meg og nå får jeg reaksjonen jeg skulle hatt for drøyt 1,5 år siden. jeg har gått med hodepine i 6 mnd nå og dette har da altså utløst en depprisjon, som jeg bare må jobbe meg gjennom sier legen. har antidepresive piller, det er den hjelpen jeg får. har mange ganger lurt på om jeg skulle fått psykologisk hjelp, men så er det da engang slik at legen burde ha skjønnt dette når jeg sitter og gråte på kontoret hans for jeg har ikke mer å gi. synes det var oppmuntrende å lese at du var blitt bra ved lavkarbo kost. jag har nå gått på lavkarbo i 2,5 mnd og håper å bli bedre snart. har så langt ikke sett noen virkning men men en jente kan da håpe... takk for at du delte dine erfaringer! synes dettte er en vanskelig diagnose siden den "ikke skal" snakkes om... jeg vet om flere som sliter med den psykiske helsen men det skal ikke hetes. men i min erfarin blir problemer mindre nettopp av å deles...
Dette er det ikke sikkert du klarer og "fikse" alene vha kostholdet. Om legen din er informert om depresjonen din, kan du be han henvise deg til psykolog eller andre samtaleterapeuter. Vær obs på at det er ventetid på de som er innenfor det offentlige, men de er gjerne rimeligere. Alternativet kan kanskje være og finne en coach du kan snakke med som kan veilede deg i hvordan du skal gå fram for å "få igjen livet ditt". Uansett skal du ikke sitte alene med dette, jeg har selv vært svært deprimert, og trengte samtalehjelp for å finne utav ting. Be legen din sette igang mølla med henvisning, og ta en dag av gangen!
I mellomtiden kan du ringe Mental helse og se om de kan "holde deg med selskap" mens du venter, de vet jo hvordan du har det og kan i større grad motivere og støtte deg 
|