Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-12, 14:29   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har det bedre i ketose enn "utenfor"...

Jeg har ikke stor erfaring med ketose. Jeg er skeptisk fordi ketose hos en del individer ser ut til å kunne senke stoffskiftet. Som allerede stoffskiftesyk ser jeg ingen grunn til å eksperimentere med dette i tillegg.
Det diskuteres en del i paleo-sfæren siden en del etter en tid får et "uforklarlig" shift i stoffskiftehormoner fra dannelse av t3 til dannelse av inaktivt rT3. Problemet med dette er at det ikke oppdages via standardblodprøver for stoffskifteforstyrrelser.
Mer om dette i podcast: http://chriskresser.com/chris-master...disease-part-3
For andre ser det ut til å fungere helt fint.