Tråd: Glucose
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-12, 15:34   #19
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg skjønner hva du prater om ang mettheten. Det du lurer på vet jeg ikke noe om, men har sett noen bruker flytende glukose i matlaging (tror jeg). Ta et googlesøk på det, så kanskje du finner noe om hvorfor de gjør det og hvordan det funker.

Ja Nellie, jeg har sett at de bruker flytende glucose i marsipan og konditorvarer av forskjellige slag Sikkert noe med at glucose i flytende form er med på å gjøre emnet de holder på med smidig å ha med å gjøre.

Men så er det den "faste" formen da. Såvidt jeg husker er druesukker noe mer likt melis i konsistens. Om det kommer i krystalinsk form er jeg ganske spent på. Sukker er jo med på å bidra til å fylle opp en deig, så om druesukker virker på samme vis hadde jo det vært ganske greit. Når vi baker uten hvetemel skal det faktisk en del inngredienser til for å utgjøre noe masse i en deig. Så er det bakeevnen til glucose. Den vet jeg ingenting om. Kanskje vil det bli flytende og misslykket, hva vet jeg...må nok forskes på

Har funnet 10-kilos sekker med glucose (druesukker) på en helsekostbutikk og noe må det da brukes til utenom i bodybuilding som jeg har funnet når jeg har googlet etter informasjon....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat