Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-12, 11:40   #21
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spinning og fettlagring

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tor det var jeg som skrev det et sted Brokkoli?
Jeg er definitivt ikke en av de som føler jeg må trene, og at det er det som gir stress. Jeg ELSKER trening som gir et skikkelig kick, som f.eks spinning, kickpuls o.l. Derfor har jeg trent dette i årevis, uten noe effekt på vekta what so ever.... Så jeg begynte å forske litt på det, og prøvde annen trening. Det viste seg at når jeg valgte ting som ikke ga dette adrenalinkicket (yoga, dansetimer) begynte vekta å røre på seg i rett retning.
Det var akupunktøren min som nevnte dette med at adrenalinrush trigger insulin, som jo opplyste problemet mitt.

Jeg har samme erfaring. Når jeg sluttet å presse kroppen så mye gikk jeg mer ned også. Da jeg trente styrke og gikk på tredemølle fort stagnerte jeg, men da jeg begynte med gåturer i normalt tempo og yoga løsna det. Torkil anbefaler ikke hardtrening heller. Man kan jo trene hardt når man er ferdigslanket, kanskje? Går vel neppe opp av det?