|
Sv: 4-åringen sulten etter måltider. Erfaringer?
Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.
vibeke har du prøvd å gi henne mørk sjokolade? sønnen min har alltid forstrukket det, tagatosesjokoladen finnes med 50% kakao. Du kan også prøve å bake kakaokjeks med sukrin?
Takk for tips - mørk sjokolade er nok ikke helt inne i varmen, og jeg prøver å unngå kunstig søtning til henne. Bruker rårørsukker der det er aktuelt.
Men hun får jo såpass lite at dette er greit tenker jeg. Hun er jo helt frisk og fin og er lang og slank og et aktivt barn som spiser moderat lavkarbo men som også spiser høykarbo innimellom.
Forresten papraplyen, lykke til med foreldresamtale! Det kan jo være bra at dere får snakket sammen skikkelig, ikke sikkert det blir en høykarbo vs lavkarbo-samtale. Men de bør høre på deg og din erfaring, du er foreldre og har medbestemmelsesrett. Synes ikke du trenger å tenke på at kanskje skiller seg ut pga et annet kosthold enn de andre. Det er jo så mye forskjellig blant barn, noen tåler ikke hvete og gluten, andre tåler ikke laktose og melk. Noen er allergiske mot nøtter, og noen skal ha spesiell mat pga religion. Hvis du VET at ditt barn reagerer slik på høykarbomat, så er dte liten vits å la han få det! Da skal han ha lavkarbo i barnehagen også, slik han får hjemme.
|