Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-12, 21:21   #13
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Det der kunne jeg aldri spist ..."

Jeg har hatt samme taxisjåfør på alle sykehusbesøkene mine dette året, og han vet jeg lever lavkarbo og er nysgjerrig, men som de aller fleste veldig glad i maten han spiser til vanlig.
Ved hjelp av forsiktige drypp og oppmuntrende ord, har han byttet ut mesteparten av potet eller ris med grønnsaker, pasta har blitt grov type og sukkerholdige saker litt redusert.
Sist tur hadde jeg med rykende nybakte kryddermuffins, og da, etter og ha kost seg med slike, ble nysgjerrigheten for alvor vekket.
Først da var han i grunnen moden til og høre at han kan redusere livvidden sin og spise knallgod mat uten og sulte slik han gjør med GR-kurer.
Tror at veldig mange der ute går i forsvarsposisjon så snart de hører ordet lavkarbo og at det vi alle har lært, at kalorier er viktige og holde nede, er direkte feil.
Kommer lenger med smaksprøver, tålmodighet og la folk selv ta beslutningen om og redusere karbene.