|
Sv: 4-åringen sulten etter måltider. Erfaringer?
Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.
Tenker stadig at jeg bør ta opp med barnehagen at alt ungene får er billigste sort karbohydrater og margarin. Typisk, makaroni og tomatsaus med bare tomat.
Og tantene ojer seg over middagsrestene min gutt har med, om hvor godt det lukter av maten...
De fleste som har hatt noe innsikt i de (aller fleste) barnehagene vet at de ikke har så innmari mye penger å rutte med. Jeg tror nok de aller fleste som velger dette yrket i utgangspunktet valgte dette fordi de oppriktig er glad i barn. Legger inn et lite ønske om at de som har endret seg med tiden også endrer arbeidssted, tilbake til saken:
Det er dårlig tid og dårlig råd som ofte fører til dårlige løsninger i en del barnehager. De aller fleste har ikke en egen kjøkkenvakt, og må da lage mat enten mens det da er en mindre på avdelingen eller med noen barn (som jo da de selvsagt elsker). Makaroni er kjapt å lage, de aller fleste liker det, og det er billig. Tomatsaus er bare å varme opp. Eller Ketchup, enda lettere. Selvsagt ikke uten sukker. Den er dyrere.
P.S. Ikke kall dem tanter om du ikke er kjapp til beins, for hurtigheten kommer du til å trenge når de løper etter deg. 
Til Paraplyen: Ha orden på argumentene før møtet, ikke opptre som en pipete og skrikete mamma med skingrende røst som spiser lavkarbo a'la Dagbladet, jeg er sikker på at du fører denne saken til mål og kanskje får noen nye gode samarbeidspartnere på kjøpet når du har forklart skikkelig hva du mener. LYKKE TIL!
|